ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Χ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών και καθηγητής της Ευρωπαικής και Βυζαντινής μουσικής, εξαιρετικά καλλίφωνος και λαμπρά καταρτισμένος σύγχρονος μουσικός (τόσο στη βυζαντινή όσο και την ευρωπαϊκή μουσική).
Ανήκει στους λίγους σύγχρονους ψάλτες, που μπορούν και «σέβονται» τα μικροδιαστήματα της τέχνης τους. Διακρίνεται επίσης για την κοσμιότητα και το ήθος του. Από τον Μάρτιο του 1992 κατείχε τη θέση του λαμπαδάριου του Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών ως πανάξιος διάδοχος του διακεκριμένου Ευάγγελου Τζελά και ήδη από τον Δεκέμβριο του 1997 εκτελούσε καθήκοντα πρωτοψάλτη ως πανάξιος διάδοχος του διαπρεπούς καθηγητή του Σπ. Περιστέρη, μετά τον θάνατο του οποίου ανέλαβε και επισήμως τη θέση (στις 26.2.1999, με λαμπαδάριο τον Αλέξιο Κατσαρό). Προηγουμένως, και επί συναπτή δεκαετία, είχε διατελέσει Α΄ δομέστικος στο δεξιό αναλόγιο του ίδιου ναού.
Πήρε τα πρώτα μαθήματα στην "Αθωνιάδα" Εκκλ. Σχολή του Αγίου Όρους από τον μοναχό και μελοποιό Ανδρέα Θεοφιλόπουλο. Κατόπιν, φοίτησε επί σειρά ετών (ως υπότροφος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών) στο Ωδείο Αθηνών (κοντά στους Ι. Μαργαζιώτη και Σπ. Περιστέρη) παίρνοντας το μεν 1974 πτυχίο ιεροψάλτη (με `Αριστα), το δε 1977 δίπλωμα ιεροψάλτη (επίσης με ’Αριστα και διάκριση). Στους καθηγητές του και οι Κων/νος Κυδωνιάτης(αρμονία-σολφέζ), Ελένη Βάρδα και Μαργαρίτα Μπούρα (πιάνο). Με υποτροφία του Ωδείου σπούδασε επίσης φωνητική μουσική επί 4ετία με την Κική Μορφονιού. Αργότερα, γράφτηκε στην τάξη θεωρητικών του Κ. Κυδωνιάτη στο Παλλάδιο Ωδείο και πήρε το 1993 πτυχίο αρμονίας με ’Αριστα. Μετά τον θάνατο του Κυδωνιάτη συνέχισε τη θεωρητική σπουδή της ευρωπ. μουσικής με τον Περικλή Κούκο στο Ωδείο Αθηνών και το 1998 πήρε με ’Αριστα το πτυχίο του της αντίστιξης, ενώ συνεχίζει στη φούγκα.
Στη διάρκεια της μέχρι τώρα σταδιοδρομίας του διετέλεσε βασικό στέλεχος του βυζ. Χορού της Μητρόπολης Αθηνών (υπό τον Σπ. Περιστέρη) και ήδη από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του, συμμετείχε σε όλες τις Εκδηλώσεις του ονομαστού αυτού φωνητικού Συνόλου ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό, διακρινόμενος και ως μονωδός (σολίστ). Συμμετείχε επίσης στη Χορωδία Αθηνών. Προηγουμένως (από το 1969 ώς το 1981) είχε υπηρετήσει ως πρωτοψάλτης σε διάφορους ναούς της Αττικής (1969-74: Κοίμησις Θεοτόκου Μεγάρων, Καλοκαίρι 1972: ’Αγιος Ιωάννης Γαργαρέτας, 1975-79: `Αγιος Σώστης λεωφόρου Συγγρού, 1980-81 Αγία Μαρίνα Θησείου), ενώ παράλληλα υπηρέτησε (από τον Σεπτέμβριο του 1979) και ως καθηγητής μουσικής στη Μέση Εκπαίδευση (επί σειρά ετών στο 20ό Γυμνάσιο Αθηνών) προσφέροντας τις πολύτιμες υπηρεσίες του και στον νευραλγικό χώρο της Σχολικής Μουσικής.
Στο έργο του ως μελοποιού ανήκει και η μελοποίηση του παρακλητικού κανόνα της Παναγίας της "Εικοσιφοινίσσης" Παγγαίου (1986).
Δείτε το " Εξέδυσάν με..." όπως το ερμήνευσε ο Απ. Παπαδόπουλος στην ακολουθία των Παθών , την φετινή Μεγάλη Πέμπτη στον Ι.Ν. Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, ανακαλύψαμε σχόλιο για το ύφος Περιστέρη αλλά και για τους συνεχιστές του(πηγή: www.analogion.com).
Γράφει ο χρήστης : Δημήτριος Μπουργιώτης:
...αθηναϊκο υφος δεν ειναι μονο η Σχολή Περιστερη. Υπαρχουν και αλλοι δασκαλοι. Απλα υπαρχει συγγενεια σε καποια χαρακτηριστικα. Καθαρη αρθρωση ορθοφωνια ,ισοκρατημα με λογια [...] Μην ξεχνας εχουν περασει μολις 10 χρονια απο τον θανατο του. Ηταν και η προσωπικοτητα του πολυ δυνατη ,ξεχωριζε με την παρουσια του την φυσικη ,την φωνη του,την παιδεια του τις γνωσεις του κλπ.. Στην μητροπολη αυτη την στιγμη βρισκονται οι καλυτεροι μαθητες του .Αποστολος Παπαδοπουλος ενας απιστευτος μουσικος και Αλεξης Κατσαρος ενας δεινος ερμηνευτης ..και θα ειναι για πολυ ακομα ...